25. 5. 2016

Magaléna Lunáková - Striptérka

Aj to najhlbšie vyznanie vás môže posunúť do pekla

Kategória: Placebá/Antibiotiká

Účinné látky: Vhodná pre začiatočníkov. Výborná aj ako tienidlo proti slnku.

Dávkovanie: Každý podľa vlastného uváženia. Môžete užívať kdekoľvek. Počet tabliet-235.

Vedľajšie účinky: Strata vlastného úsudku. Zaťažuje bunky mysle.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpiteUrčite to všetci  dobre poznáte. Veľká láska sa zmenila na hotové peklo. Keď si uvedomila, čo sa vlastne stalo, už bolo neskoro! To to je aj príbeh striptérky Tracy.

Tracy po ťažkom a nevydarenom detstve stojí na prahu dospelosti. Takmer bez peňazí, žiadneho vzdelania a len s najlepšou priateľkou opúšťajú rodné mesto. Cieľom ich cesty je Chicago. V neznámom meste sa dievčatá spoliehajú len jedna na druhú. Keďže nemajú iné východisko zo situácie, v akej sa ocitli, a aby sa dostali z problémov, sú nútené nájsť si prácu. Začnú pracovať ako striptérky. Práca sa im po čase zapáči a po troch rokoch odtancovaných v klube si iný život ani  nevedia predstaviť. Pokojné dni však naruší anonym, ktorý Tracy dostane v deň svojich narodenín. V nemocnici, v ktorej sa ocitla za zvláštnych okolností, sa zaľúbi do majiteľa Damiena. Tracy je presvedčená, že stretla muža svojho života. Jej zamilovanosť a pohodu v práci však narúšajú ďalšie odkazy. Polícia je bezmocná a Tracyn život je v ohrození. Odhalí striptérka kto jej šliape po krku?

„Kde ste ma našli?“ „Hneď vedľa nemocnice. Ležali ste na chodníku. Práve som išiel domov z práce.. Muselo sa vám to stať tesne predtým, ako som vás nešiel.“ „Aha,“ zamyslela som sa nad tým. Pamätám si, že som išla domov, pretože mi nebolo dobre. A na nepríjemný pocit, že ma niekto sleduje. Vtedy sa to muselo stať.

Striptérka ja debutový román začínajúcej autorky Magdalény Lunákovej. Obálka je lákavá a anotácia sľubuje vzrušujúce čítanie. Nemôžem uprieť veľkú snahu autorke, ale žiaľ, román nenaplnil moje očakávania.

Magdaléna Lunáková hneď v úvode tlačí na city čitateľa. V krátkosti rekapituluje život hlavnej postavy v čase jej detstva. S ľahkosťou však premostí do dospelosti Tracy a dej sa začína odvíjať v chronologickom poradí. Autorka román zasadila do amerického prostredia a príbeh tak môžete sledovať z podania hlavnej ženskej hrdinky.
Príbeh ukrýva pomerne jednoduchú a nenáročnú dejovú líniu. Nekomplikovaná zápletka a dej pozostávajúci z opakovaných situácií a častých opisov činnosti postáv spôsobujú v deji monotónnosť a nájdu sa aj momenty, v ktorých nastupuje stagnácia v deji. Aj keď sa dejová línia neustále vyvíja, príbeh je zbytočne prepchatý dramatickými skutočnosťami. Aj napriek tomu, že román v sebe ukrýva prvky napätia a nebezpečenstva, ktoré nútia čitateľa ostať v strehu, autorka zabudla na fakt, že menej je niekedy viac. Čitateľ síce vníma veľký počet nečakaných zvratov a šokujúcich odhalení, avšak dej je mnohokrát predvídateľný a fádny. Zážitky striptérky  Tracy sú podané veľmi laicky. Autorka zvolila jednoduchý štýl písania, čo ocenia hlavne nenáročné čitateľky.


Doriti! Doriti! Doriti!... Ako som mohla na toho bastarda zabudnúť? Takmer ma znásilnil a určite náš útek nemienil nechať len tak. Áno, toto všetko, čo sa okolo mňa deje, je zrejme jeho robota. Musel si zistiť, kde pracujem a začal sa mi vyhrážať.

Jednoduchá štylistika, nenáročná slovná zásoba, opakujúce sa slovné zvraty či slová, dokonca aj chyby v texte výrazne znižujú čitateľský zážitok. Autorka sa mohla viac sústrediť na vykreslenie charakterov a vnútorných pocitov postáv. Aj keď sa tu našla nepatrná stopa, Magdaléna Lunáková sa len zľahka kĺzala po povrchu. Viac sa sústredila na dejový sled udalostí, ktoré naberajú na dynamike.  V románe nenájdete žiadne skryté odkazy či hlbšie myšlienky.

Autorka stavila na vyvážený pomer tuctových opisov a dialógov. Tie sú v texte pomerne bohato zastúpené, avšak sú jednoduché, niektoré umelé a miestami nevkusné, čo spôsobuje prostredie v akom sa postavy  pohybujú. Prispôsobený slovník, akým vedú medzi sebou postavy dialógy, mi vôbec nesadol. Veľmi mi to pripomínalo lacné americké filmy. Celý román je okorenený erotikou a jemnou dávkou sexu. V texte je v malej miere zapísaný aj nevtieravý humor, ktorý odľahčuje dramatické zlomy.
Prečítajte si príbeh striptérky, ktorá aj napriek neľahkému osudu v detstve našla v živote uplatnenie, ktoré ju v konečnom dôsledku priviedlo na kraj priepasti.  Spolu s hlavnou hrdinkou zažijete divokú jazdu strachu, nebezpečenstva, napätia, ale aj lásky, horúcej vášne a veľkého priateľstva.

 Verím tomu, že aj napriek nedostatkom, ktoré kniha má, si nenáročné čitateľky romanticko-dramatický príbeh vychutnajú. Odporúčam pre milovníčky nenáročných oddychových románov. Ak sa chcete odreagovať a vypnúť, tak Striptérka svoj účel splní.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Bestseler.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára