18. 11. 2016

Michaela Ella Hajduková - Nájdem ťa v čase

Zahrávať sa s časom je nebezpečné, no pokiaľ ide o lásku, riskovať sa oplatí

Kategória: Vitamíny/ Imunomodulátory

Účinné látky: Uzdravuje dušu a verí v lásku. Má omladzujúce účinky pre vzhľad.

Dávkovanie: Najlepšie zhltnúť na jeden nádych v teple svojho domova, pri šálke teplého čaju či kávy. Nesledujte čas. Počet tabliet-240.

Vedľajšie účinky: Obrovská chuť aspoň raz sa presunúť v čase. Averzia voči zime a chladu.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpiteNiekedy nás osud nakope do zadku, no inokedy šťastena stojí pevne po našom boku. Je láska osud, či naša voľba?

Nia už sedem rokov žije v krajine snehu. Tí, čo prežili, našli domov v podzemných mestách. Mladá archivárka zachraňuje knihy a stále dúfa, že raz uvidí slnko. Len ťažko sa vyrovnáva so smrťou manžela, ktorého jej vzala krutá snehová smršť. Keď jej sestra prezradí, že pracuje v rovnakom inštitúte, ako pracoval Damin, len s tým rozdielom, že ona skúma čas, Nia ostane zaskočená. Sníva o tom, že si splní sny z minulosti, a preto prijme sestrinu ponuku, a začne tiež pracovať na tajnom výskume času. Nia pri svojom pátraní v čase často narazí na otázky, na ktoré  odpovede už nedokáže nájsť. Nia sa tak nedobrovoľne stáva svedkom histórie, ktorá bola neraz krvavá, desivá a nepochopiteľná. Na svojej ceste minulosťou stretáva muža, ku ktorému cíti silnú náklonnosť a kradne jej myšlienky. Aj keď sa postupne zbližujú, Nia vie, že nemôžu mať spoločnú budúcnosť. Čas ich spája, ale i rozdeľuje. Tiež má však svoje pravidlá, ktoré Nia porušuje tým, že prichádza a odchádza do Erikovho života. Má šancu prežiť láska, ktorú rozdeľuje čas?

Mama sa so mnou rozlúčila a ja som vyšla na ulicu. Na dokonalú ulicu, ktorá bola tou najlepšou náhradnou za svet hore, akú naši vedci dokázali vykonštruovať. Potrebovala som ísť von. Steny ma ubíjali, vracali ku mne všetky myšlienky a ja som sa cítila ešte viac zoslabnutá. Chcela som bežať, ale nebolo kam, mala som chuť kričať, ale nemohol ma počuť nik. Ani živá duša nemôže vedieť, s čím bojujem a čo na mňa padá. Tu, v tomto svete, ktorý bol mojím, som sa odrazu cítila nepochopiteľne cudzo.

Novinka Nájdem ťa v čase upúta čitateľov už svojou znamenitou obálkou. Inakosť románu je viditeľná už od prvých úvodných strán. Kým predchádzajúce knihy Hajdukovej Zákon krvi a Nemecké dievča neplače, zachytávajú skutočné historické udalosti z obdobia druhej svetovej vojny, Nájdem ťa v čase je príjemný oddychový román s prvkami sci-fi, tajomna a romantiky.

V Hajdukovej dielach prevláda charakteristická žánrová rôznorodosť, ktorou len potvrdzuje svoje kvality a dokazuje čitateľom, že nemá problém vstúpiť na novú pôdu. Väčšina slovenských autorov sa drží v knihách svojej predpísanej línie, no Michaela Ella Hajduková každou svojou novinkou rozširuje svoje, ale aj  obzory čitateľov.
Román vám ponúkne okrem lásky aj úplne iný pohľad do sveta fantázie. Michaela Ella Hajduková vás dokáže presvedčiť v uveriteľnosť príbehu, aj keď sa jedná len o fikciu. Fantáziu čitateľa dokáže tak vynikajúco spracovať, že aj tí, ktorí lovia v iných vodách, ako je sci-fi literatúra, autorka dokáže jednoducho presvedčiť a zaujať svojím textom. Jednoduchým štýlom písania nezaťažuje čitateľa komplikovanými frázami a odbornými názvami, skôr veľmi obyčajne podsúva čitateľom priamy uhol pohľadu na „iný svet“. Príbeh lásky s jemnými prvkami sci-fi, pútavé presuny v čase a čarovné opisy, vás už po pár prečítaných stranách vťahujú do sveta ďalekej budúcnosti.

Skúsila som zohnúť prsty, a keď to šlo, zvoľna som pohla rukami a dotkla sa brucha. Nemala som žiadny pocit, ktorý by mi napovedal, či tam ešte je, alebo už nie. Rozhliadla som sa po izbe, ale bola som v nej sama. Pootvorené dvere. Pohla som jednou nohou, potom aj druhou a skúsila sa posadiť. V hlave mi trešťalo a chvíľu sa mi točila. Niekoľkokrát som sa nadýchla a až potom sa skúsila postaviť. Nohy ma neudržali. Skúsila som to znovu, ale s tým istým výsledkom.

Primerané množstvo opisov postačí na dokonalú predstavu o svete, v ktorom žije hlavná hrdinka príbehu. Román sa číta ľahko, plynulo a rýchlo. Dejová línia má až neuveriteľne rezký spád. V príbehu vystupuje viac postáv, autorka ich veľmi necharakterizovala, za to viac sa zamerala na celkové dianie v deji. Opisy činností sa striedajú s pocitovou stránkou. Pestrá paleta emócií, nekomplikovaná zápletka, zakázaná láska a farebný svet fantázie, pritiahnu pozornosť aj tých čitateľov, ktorí tento žáner nevyhľadávajú. Celý príbeh môžete sledovať z pohľadu hlavnej postavy v krátkych kapitolách, v ktorých vás autorka prevedie budúcnosťou, minulosťou, ale aj naša prítomnosť má pre hrdinku neopísateľné čaro. Sci-fi prvky sa miešajú s reálnymi historickými udalosťami. Živé dialógy, mierne napätie a nepresladená romantika si získa asi všetky ženy bez rozdielu veku.

Ak si chcete oddýchnuť po ťažkom dni a potrebujete sa odpútať od svojich problémov, Nájdem ťa v čase vás prenesie presne tam, kde potrebujete vypnúť a nepremýšľať nad zložitosťou života. Nájdem ťa v čase odporúčam pre všetkých, ktorí obľubujú nevšedný svet sci-fi pretkaný láskou a skutočnými reáliami.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára