5. 8. 2016

Vita Jamborová - Bodyguardka

Za všetkým hľadaj ženu

Kategória: Antihypertenzíva/Antibiotiká

Účinné látky: Vhodná na posilnenie ducha. Dokonalá anestézia od všetkých myšlienok.

Dávkovanie: Najlepšie na jeden dúšok, s pohárikom Chardonnay. Užívať môžete kdekoľvek. Počet tabliet-320.

Vedľajšie účinky: Zatúžite po rýchlom aute a nebezpečnom mužovi.:)

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Myslíte si, že krásna žena nemôže byť nebezpečná? Že nedokáže rýchlo predvídať, šialene šoférovať a namiesto zbrane dokáže v rukách držať len značkovú kabelku? Tak Vás rýchlo vyvediem z omylu. Miluje adrenalín, rýchle autá a nebezpečenstvo má pre ňu svoje čaro. O kom je reč?

Bývalá biatlonistka Diana Danová má netradičné povolanie. Vďaka svojmu zamestnaniu vedie dvojaký život a jej existencia je často ohrozená. Krásna a nebezpečná Diana je bodyguardka. Keď nečakane zachráni cestou na dovolenku v letiskovej hale neznámeho muža, na povrch sa začnú vynárať nežiaduce komplikácie.  Z anonymného chlapa sa vykľuje veľmi bohatý Slovák, ktorý Diane nevrhne nezvyčajnú ponuku. V novej úlohe má tajne a proti jeho vôli chrániť syna pána Lebowskeho. Vo chvíli, keď je starý pán terčom ďalšieho útoku a ostáva v bezvedomí v nemocnici, je bodyguardka jediný človek, na ktorého sa môže Andrej Lebowski spoľahnúť. Ale rovnako ako jeho otec, aj on sám je v ohrození života. Kto stojí za pokusmi o vraždu obidvoch Lebowskich? V momente, keď neznámi útočníci zavraždia aj Dianinu najlepšiu priateľku a šéfku zároveň, začína sa kolotoč pomsty krútiť závratnou rýchlosťou. Aké tajomstvo vypláva na hladinu po dvadsiatich rokoch od vraždy Andrejovej matky?

Jedného dňa som prišiel domov zo školy a uvidel som mamu ležať v kuchyni na dlážke. Všade bola krv...veľa krvi. Nad ňou sa skláňal ujo Kamil s kuchynským nožom v ruke...Potom bol súd  a ja som svedčil...Bolo to nechutné. Na súde osočoval otca a chcel zvaliť vinu na neho. Vraj moju matku nezabil...

Bodyguardka je v poradí siedmou knihou slovenskej autorky Vity Jamborovej. Rafinovaná a nápaditá obálka poľahky pritiahne nejedno zvedavé oko knihomoľa.
Zvedavosť prinúti každého čitateľa, aby sa do knihy zahryzol a predovšetkým, aby splnila jeho očakávania. Už v prvom okamihu je čitateľ milo prekvapený s nápaditou myšlienkou, s ktorou sa autorka pohrala. Vita Jamborová priniesla inovatívny námet na slovenskú spisovateľskú scénu. Kniha je príjemným spestrením spomedzi množstva ženských románov, ktoré zaplavujú náš knižný trh.

Áno, nebola to moja vec. Mojou povinnosťou bolo chrániť ho, nič viac. Nebola som povinná ťahať ho z jeho problémov. Lenže čisto ľudsky sa mi nedalo robiť nič iné. Bezo mňa by bol celkom stratený. Aspoň tak mi pripadal, keď som premýšľala o tom, ako sa zachová. Mohla som sa ho spýtať, ale nemusela som. Na ľudí mám dosť dobrý odhad. Bol ten typ, ktorý by sa sám išiel udať a očakával by, že pravda napokon zvíťazí.


Aj napriek tomu, že autorka v románe použila prvky krimi, trileru a napätia, ostala aj naďalej verná oddychovému žánru.  Bodyguardka sa číta rýchlo a ľahko. Zhltla som ju naozaj v rekordnom čase. Príbeh je od začiatku pútavý a dynamický. Čitateľ ostáva v napätí až do samotného záveru.  Autorka nasadila príťažlivý a svieži jazyk. Stavila kartu na opisy, ktoré sú bez zbytočného sentimentu. Jednoduchá dejová línia, nepriestrelná zápletka a premyslené postavy Vám sľubujú dokonalý zážitok z čítania. Bodyguardka Vám ponúka viac akcie, nebezpečenstva, napätia, guráže a triezveho pohľadu. Prekvapia Vás aj zvraty v deji či vyhrotené momenty. Dej je v určitých situáciách priehľadný, ale keď si už myslíte, že máte vo všetkom jasno, autorka rafinovaným spôsobom zamieša karty v príbehu a vy znova tápete v nevedomosti. Román v sebe ukrýva väčšie množstvo postáv s netypickými vlastnosťami. Vita Jamborová často kladie dôraz aj na citové rozpoloženie hrdinov. Napínavé ovzdušie sa strieda s nevtieravým humorom, ktorý román zjemňuje.

Možno som naivná, ale autorke som uverila každé jedno slovo. Nečakajte však žiadnu lepkavú romantiku, no malý plamienok lásky sa predsa len rozhorí. Tento lákavý balíček v sebe skrýva 230 strán napínavého a nebezpečného čítania.

Bodyguardku odporúčam ženám, ale i mužom, ktorí nehľadajú v diele žiadne skryté odkazy či ťažké témy, no chcú si pri knihe oddýchnuť. Bodyguardka sa zapáči všetkým, ktorí obľubujú oddychové romány s poriadnou dávkou nebezpečenstva a kvapkou lásky.


Za recenzný výtlačok ďakujem samotnej autorke. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára