1. 7. 2017

Inéz Melichová

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru
niekedy aj hmotnosť. Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní!

Ale čo Vás čaká v tejto rubrike?
Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať. Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.



Inéz Melichová je autorkou dvoch románov a spoluautorkou dvoch poviedkových kníh V zajatí vášne a V zajatí strachu. V roku 2016 debutovala románom Labyrint túžby, v ktorom spája prvky romantiky, mystiky a filozofie. V tomto roku jej vyšla druhá kniha s detektívnou zápletkou pod názvom Milenci prežijú, kde si na svoje prídu aj čitatelia, ktorí obľubujú napätie, mysteriózne javy, nebezpečenstvo a vášeň.
Opýtala som sa Inéz: Prečo čítaš? Čo by si poradila tým, čo nečítajú? Mojim koníčkom je už od detstva práve čítanie. Asi nie je náhoda, že väčšina tých, ktorí sa venujú písaniu, sú aj vášniví čitatelia. Keď som bola dieťa, neexistovali počítače ani internet, takže kniha bola pre mňa jedinou možnosťou úniku do sveta fantázie, ale aj spôsobom prostredníctvom ktorého som sa naučila spoznávať a pochopiť svet. Som presvedčená, že čítanie nám neprináša iba oddych a pobavenie, ale dáva nám priestor vidieť veci z inej perspektívy, pomáha nám vytvoriť si vlastné názory a zorientovať sa nielen vo vonkajšom svete, ale aj v tom našom vnútornom. Veď schopnosťou čítať a písať sme obdarení iba my ľudia. Povedané slovami klasika: „Čítam, lebo som človek, som človek, lebo čítam.“
Mnohokrát ma práve kniha prinútila vidieť veci inak, zamyslieť sa nad situáciami, v ktorých sa hlavní hrdinovia ocitli, a pouvažovať nad ich konaním. Čítanie nás naučí klásť otázky, vytvoriť si vlastný názor, vedie nás ku kritickému mysleniu, ktoré bráni čierno-bielemu povrchnému videniu sveta. Slovo, či už vyslovené alebo písané, má obrovskú moc a považujem ho za jeden z najsilnejších nástrojov formovania vlastného života, keďže práve ono je vyjadrením našich myšlienok a predobrazom našich činov. A čím máme väčší rozhľad, čím viac toho z kníh vieme, tým ľahšie dokážeme čeliť náročným životným výzvam a autentickejšie a šťastnejšie prežiť svoj vlastný život. A o to nám predsa ide J 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára