13. 10. 2017

Marta Fartelová

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.
 Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí. 


Marta Fartelová debutovala v roku 2007 a odvtedy má na svojom konte dvanásť románov. V najbližších dňoch na pulty kníhkupectiev pribudne jej novinka Odíď z mojich snov, román plný napätia a tajomstiev. Hlavná hrdinka románu sa stane ako mladé dievča obeťou znásilnenia, dlhé roky sa snaží spamätať zo svojej traumy a zabudnúť na všetko, čo jej neznámy násilník spôsobil. Keď má pocit, že jej život má konečne ten správny smer, vyplávajú na povrch tiene minulosti, démoni, ktorých pochovala hlboko vo vnútri. 
Autorka vo svojich románoch píše príbehy obyčajných ľudí, ktorých stretávame na ulici, ktorí bývajú vo vedľajšom byte, ktorí sa nám nápadne podobajú...Ich problémy sa môžu stať našimi problémami, ich životy sa podobajú tým našim, ich lásky sa môžu stať našimi láskami, ich šťastie i nešťastie môžeme pocítiť na vlastnej koži... 

 Opýtala som sa Marty: Martuška, prečo ty čítaš? 

Už od malička som milovala príbehy, počúvala som ich bez pohnutia a s otvorenými ústami. Príbehy ľudí, zvierat, vzdialené miesta, iná doba, boj dobra a zla... to všetko ma fascinovalo. Moja obrazotvornosť si pýtala stále viac a viac nových podnetov. Tam niekde vznikla moja čitateľská vášeň, vďaka ktorej som mohla byť kýmkoľvek, mohla som ísť kamkoľvek, mohla som zažiť čokoľvek. Čítanie je pre mňa neoddeliteľnou súčasťou mojich dní, prináša mi nové obzory, vzrušenie, adrenalín, nové poznatky a hlavne veľa emócií, ktoré v príbehoch hľadám...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára