15. 12. 2017

Mirka Novysedláková

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.
 Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.

Mirka Novysedláková debutovala v roku 2014 románom pre tínedžerky s názvom „Prísne tajný denník Miry Danesovej“ vo vydavateľstve Koruna. Odohráva sa v Amerike, keďže Mirka ho začala písať ako šestnásťročná a v tom období bola angličtina a všetko, čo s ňou súvisí, jej najväčším koníčkom. V máji roku 2017 jej vyšiel druhý román vo vydavateľstve Elist s názvom „Dovoľ mi všetko!“. Ide o spoločenský román s prvkami mysteriózna a jemnou kriminálnou zápletkou.

Anotácia románu Dovoľ mi všetko : Alexandra Joneková je veľkou milovníčkou literatúry. Zbožňuje najmä diela spisovateľky Jane Austenovej. Nemá prakticky žiadny spoločenský život. Jej priateľky sa obávajú, že pre svoje nereálne očakávania si nikdy nenájde poriadneho chlapa. No na jedného fešáka predsa natrafí! Avšak po tom, ako ju na večierku urazí, s ním nechce mať nič spoločné. Osud to ale zariadi inak a ona dokonca dostane šancu zmeniť svoje omyly z minulosti. Jeden chybný krok ju však môže stáť život. Dokáže pochopiť odkaz zašifrovaný vo svojich prorockých snoch a zachráni seba i svoju šancu zažiť skutočnú lásku?
Opýtala som sa Mirky: Mirka, prečo ty čítaš?
Ešte keď som nevedela čítať, milovala som knihy. Svoju mamu som prinútila, aby ma zapísala do knižnice, keď som mala päť rokov. Pamätám si to akoby to bolo včera. Bol pondelok pred šiestou večer a ja som do mamy toľko húdla, a tam nakoniec prihlásila a za poplatok desať slovenských korún som sa stala členkou Podtatranskej knižnice v Poprade. Samozrejme, požičané knihy mi musela mama „povinne“ čítať, keďže ja som to ešte nevedela. Vždy ma knihy fascinovali a je to tak dodnes. Čim som staršia, som vyberavejšia, ale nepokladám sa za náročného čitateľa. Myslím si, že knihy sú úžasné v tom, že existuje toľko rôznorodých žánrov a spracovaní, že každý si vyberie to svoje. Ja mám najradšej tie, ktoré ma svojim príbehom dojmú a úplne ma pohltia. Myslím si, že knihy sú zdrojom nielen ohromnej zábavy, ale aj múdrosti, večných právd, ktoré obohacujú náš život a učia nás pasovať sa so životom. Preto ja osobne odporúčam knihy čítať. Filmy bývajú len slabým odvarom toho, čo poskytujú príbehy na stránkach kníh. Preto knihy milujem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára