8. 2. 2018

Petra Hederová

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.
 Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.


Petra Hederová
je autorkou troch kníh. Písaniu sa venuje od útleho detstva, prvé pokusy o detektívku sa doteraz povaľujú v byte jej rodičov. Neskôr písala básne a hudobné texty k piesniam. Prvý ucelený príbeh vydala v roku 2016. Odvtedy písať neprestala a ani prestať nemieni. Témami jej kníh sú predovšetkým láska a vzťahy. Rada píše s humorom aj o vážnych veciach. Často sa inšpiruje vlastnými bohatými zážitkami.

Opýtala som sa Petry: Petra, prečo ty čítaš?


Počas svojho života som mala na čítanie rôzne dôvody. Keď som bola dieťa, čítala som pre zábavu. V knižnici som objavila scifi od ruského spisovateľa Kira Bulyčova, ktoré ma totálne uchvátilo. Tak veľmi som sa vžila do dobrodružstiev Alenky z planéty Zem, až som na základnej škole vyhlasovala, že sa chcem stať kozmonautkou. Povinné čítanie mi príliš neulahodilo, no nedalo sa mu vyhnúť, a tak som čítala z povinnosti. Stávalo sa mi, že som čítala i z nudy, ktorú bolo treba zahnať. Nie však hocičo, na to som sa najskôr musela do autora zamilovať. Počas vysokej školy som čítala odbornú literatúru z nevyhnutnosti, pretože zo škrabopisných poznámok sa podstata veci pochopiť nedá. Dnes čítam z vďačnosti – preto, lebo môžem a vtedy, keď práve môžem. Tiež zo zvedavosti, lebo chcem vedieť, ako píšu iní autori. A občas aj pre inšpiráciu. Okrem toho, kto dnes nečíta, je považovaný za divného. Čítanie je totiž sexi. U žien aj u mužov. Ako povedala jedna moja kamarátka: najlepší muž je taký, čo číta a k tomu cvičí.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára