7. 3. 2018

Hana Repová

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.

Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.



Hana Repová je začínajúca autorka, ktorá debutovala v decembri 2017 dvojdielnym románom Boh plače potichu. Koncom februára 2018 vyšlo jej pokračovanie Boh plače potichu 2.
Román o pute priateľstva v ťažkom životnom období vám priblíži aj mesto, v ktorom autorka žije. Ukáže vám ale aj, že túžby ľudí sú všade rovnaké. Láska, rešpekt, dôvera...
Autorka žije síce v Nemecku, píše ale v slovenčine, čím si ako sama hovorí, snaží uchovať blízkosť k materinskému jazyku.


Opýtala som sa Hany Repovej: Hanka, prečo vy čítate?

Je to pre mňa jednoducho najlepšia forma relaxu. Ak ma kniha pohltí, dokážem sa identifikovať s jej postavami a pred očami sa mi živo odvíja strhujúci dej, mám vždy len jedinú túžbu - aby bol čoskoro víkend J. Myslím si, že veľkú časť času, ktorú sme kedysi venovali knihám, teraz trávime na sociálnych sieťach, to čo nám ale tento čas dáva, nie je kvalitou porovnateľné s uspokojením alebo zážitkom z dobrej knihy. 

Franz Kafka raz povedal, že dobrá kniha musí byť sekerou na zamrznuté more v nás. A ja stále hľadám ešte ostrejšiu sekeru.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára